Utente:Ub/Sandbox: differenze tra le versioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Ub (discussione | contributi)
Ub (discussione | contributi)
Riga 30:
The main values to control are therefore:
*Supersaturation value, as an index of the quantity of solute available for the growth of the crystal;
*Total crystal surface in unit fluid mass, as an index ofquantoof indicethe dellacapability capacitàof dithe fissaresolute nuoveto molecolefix sullaonto superficiethe dello stessocrystal;
*Retention time, as an index of the probability of a molecule of solute to come into contact with an existing crystal;
*tempo di stazionamento, in quanto indice della probabilità che una molecola di soluto entri in contatto con la superficie del cristallo;
*Flow pattern, again as an index of the probability of a molecule of solute to come into contact with an existing crystal (higher in [[laminar flow]], lower in [[turbulent flow]], but the reverse applies to the probability of contact).
*regime idraulico, in quanto indice della probabilità che la molecola di soluto venga fissata al cristallo (maggiore in [[regime laminare]], minore in [[regime turbolento]], ma la relazione è inversa relativamente alla probabilità di contatto).
 
The first value is a consequence of the physical characteristics of the solution, while the other define a difference between a well- and poorly designed crystallizer.
Mentre il primo valore dipende più dalle caratteristiche fisiche della soluzione, ed è quindi difficile da gestire, gli altri fanno la differenza tra un buon cristallizzatore ed uno cattivo.
 
===Classificazione dei processi di cristallizzazione===